Úvodní strana

Informace k vyúčtování služeb spojených s užíváním bytu a nebytových prostor za rok 2023, které jsou ve správě Domovní a bytové správy města Písku

Tak jako každoročně obdrží v počátku měsíce dubna nájemníci a vlastníci bytových i nebytových jednotek ve správě DBS roční vyúčtování služeb spojených s jejich užíváním. Služby spojené s užíváním bytu jsou dodávka tepla a centralizované poskytování teplé vody, dodávka vody a odvádění odpadních vod, osvětlení společných prostor v domě, provoz výtahu, úklid společných prostor v domě, provoz a čištění komínů a umožnění příjmu rozhlasového a televizního signálu.

 

Rádi bychom se zaměřili na nejvýznamnější služby:

 

1) Dodávka tepla a poskytování teplé vody - zákonná vyhláška č. 269/2015 Sb., stanoví:

- náklad na tepelnou energii na vytápění bude rozdělen 40 % základní složka (m2 vytápěné plochy bytu) a 60 % spotřební složka (dle naměřených hodnot),

- náklady na tepelnou energii na ohřev TUV bude rozdělen 30 % základní složka (dle m2) a 70 % spotřební složka (dle m3),

- náklady na spotřebovanou studenou vodu použitou k výrobě TUV se rozdělí konečným spotřebitelům v poměru náměrů instalovaných vodoměrů na TUV (není již rozděleno na základní a spotřební složku).

 

2) Dodávka studené vody (vodné - stočné)

- bude rozúčtována v souladu s platným cenovým výměrem. U bytových jednotek osazených bytovými vodoměry na SV, poměrovým rozdělením dle jednotlivých náměrů. U domů, kde nejsou bytové či nebytové jednotky osazeny vodoměry na SV, bude postupováno v souladu s ustanovením vyhlášky č. 428/2001 Sb.,

 - roční směrná čísla spotřeby vody zohledňující počet obyvatel v bytě v závislosti na vybavení bytu a podle počtu a druhu nebytových prostorů, podle přílohy č. 12 k vyhlášce č. 428/2001 Sb.

 

Roční vyúčtování nákladů bude provedeno nejpozději do 4. kalendářního měsíce po uplynutí zúčtovacího období. Finanční vyrovnání provedou poskytovatel a příjemce služeb v zákonné lhůtě, nejpozději však ve lhůtě 4 měsíců ode dne doručení vyúčtování příjemci služeb.

 

Vrácení přeplatků nad 50,- Kč bude probíhat na základě doručených poštovních poukázek. V případě zájmu o převod přeplatku na bank. účet musí žadatel doručit na DBS města Písku vlastnoručně podepsanou písemnou žádost (na podatelnu, e-mailem, přes datovou schránku) s číslem bank. účtu a to do 30. 04. 2024. U právnických osob musí být písemná žádost vždy. Vzor žádosti je uveřejněn na internetových stránkách DBS.

 

Vybírání nedoplatků bude probíhat zasláním poštovní poukázky, kterou bude nutno uhradit (bezhotovostním převodem, v hotovosti na pokladně DBS nebo v hotovosti na pobočkách České pošty) do 31. 07. 2024 (u reklamačních řízení do 31.8.2024).

Lhůta stanovená pro reklamace bude součástí doručeného vyúčtování. Reklamace je nutno uplatňovat písemnou formou na adrese: Domovní a bytová správa města Písku (DBS města Písku), Fügnerovo náměstí 42, 397 01 Písek, e-mailem nebo přes datovou schránku.

 

 

Případné dotazy zodpoví oddělení nájemného: tel. 382 789 025, 382 789 026, info@dbspisek.cz.

 

Úřední hodiny: pondělí        07.00 – 17.00

                          středa           07.00 – 17.00

                          pátek            07.00 – 10.30

                                                                      

Kontakt: Vyúčtování tepla a TUV            382 789 035, marsalkova@dbspisek.cz

                Vyúčtování studené vody        382 789 027, posekana@dbspisek.cz

                Vyúčtování ostatních služeb   382 789 025, 382 789 026, info@dbspisek.cz

 
 

 


     KONTAKT

Domovní a bytová správa
města Písku

Fügnerovo nám. 42
Písek 397 01

ICO: 00512362
DIC: CZ00512362

tel.: 382789011
fax: 382789038
e-mail: info@dbspisek.cz
ID DS: giikjhz

Podatelna přijímá soubory ve formátu pdf.


Další kontakty naleznete ZDE.